VoIP - IP TELEPHONY ?

VoIP - IP TELEPHONY ?

Modern dünyamızın ilk telekom cihazı olarak kabul edilen telefonun mucitleri bugün geldiğimiz noktayı hayal etmişler miydi acaba? Peki ya 20 nci yüzyılın en önemli sosyal ve teknolojik fenomeni Internet in kaşifleri getirdikleri yeni dünya düzeninin farkındalar mıydı? Günümüz insanın vazgeçilmezleri telefon ve Internet telekomünikasyon ve biliŞim teknolojilerinde yeni bir çığır açtılar ve kimse bunun dışında kalamayacak IP telefon.

PSTN (Public Switched Telephony Network) olarak isimlendirilen hepimizin bildiği ve tüm dünyada en çok kullanılan servis, en basit anlatımıyla 1 çift bakır kablo üzerinden yalnızca ses haberleŞmesi yapmamızı sağlayan telefon Şebekesidir. Ancak günümüzde haberleşme salt telefon görüşmesinden ibaret değildir. Kurumsal kaynak planlaması (ERP) ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) paketleri için kiralık data hatları/frame relay, video haberleşmesi için ISDN, televizyon için uydu alıcılar, radyo için antenler, telefon haberleşmesi için ISDN-PSTN, e-mail için Internet kullanılmakta. Farklı uygulamalar ve bu farklı uygulamalar için farklı servisler. Bu durumun doğal sonucu olarak da bireyler veya Şirketler için her bir servisin karşılığı olarak artan yatırım ve yönetim maliyetleri en önemlisi ayrı ayrı aylık işletme-kira giderleri.İşte tüm bu uygulamaların ortak lisanı IP

IP telefon nedir ve neden kullanılmalıdır? sorularının cevaplarını hem bireysel kullanıcılar hem de kurumsal kullanıcılar açısından değerlendirelim.

Bireysel kullanıcı için IP telefon daha ucuz telefon görüşmesidir. Hatta Internet kullanıcıları için ICQ, MSN gibi programlar vasıtası ile ses kartı olan bir bilgisayar, mikrofon ve hoparlör sevdiklerinizle ücretsiz telefon görüŞmesi yapmanız için yeterlidir.

Kurumsal kullanıcılar için ise IP telefon resmin eksik olan ancak en güzel ve kullanışlı parçası telefon görüşmelerinin de Şirketlerin toplam verimliliğini ve karlılığını artıracak unsurlar arasına katılmasıdır. Kurumsal kaynak planlaması (ERP) ve müşteri iliŞkileri yönetimi (CRM) paketleri, muhasebe programları, e-iş, web sunucular, file server, e-mail, faks gibi pek çok uygulamanın telefon sistemi ile tam entegre çalıştığı bir sistem. İhtiyaçlarınıza paralel hemen her türlü uygulamayı geliştirebileceğiniz açık bir yapı. Hem bireysel kullanıcılar gibi telefon giderlerinizi azaltırsınız hem de geliştireceğiniz yeni iş modelleri ile verimlilik ve karlılık elde edersiniz.

IP telefon sistemlerinde, telefon makineleri de bilgisayarlar gibi Ethernet portları üzerinden yerel alan ağınıza bağlanırlar. Telefon santrali işlevini yerine getiren Soft PBX ile bu ağ üzerinden haberleşirler. IP tabanlı olmaları nedeni ile ERP-CRM paketlerinizle, muhasebe programlarınızla, e-iş uygulamalarınızla, web sunucularınızla, e-mail sunucularınızla, çağrı merkezi yazılımlarınızla rahatlıkla etkileşimli çalışabilirler. Örneğin müşterilerinize vereceğiniz müşteri kodu ile onları daha cevaplamadan tanıyabilir ve müşterinize ait ödeme,sipariş,sevkiyat gibi bilgileri çağrıyı cevaplayan kişinin ekranına yansıtabilirsiniz ve hatta canlı bir operatör ihtiyacı olmadan müşterilerinize bekledikleri sevkıyatların son durumunu, cari hesaplarını telefonda bildirebilirsiniz. Fakslarınızı ve sesli postalarınızı e-mailleriniz ile birlikte dünyanın her hangi bir yerinden alabilirsiniz. Sahip olduğunuz yetkiler çerçevesinde seyahatte iken bile ofisinizdeki telefonunuzu kullanabilirsiniz. PALM cihazınızla GPRS üzerinden Internet vasıtasıyla telefon görüşmelerinizi yapabilirsiniz.

Tüm ofisleriniz arasında kurulan bir IP telefon sistemi ile farklı yerlerde de olsalar aynı sistemin bir parçası olmalarından dolayı tamamını tek noktadan yönetebilirsiniz. Dahili abonelerinizin performans değerlendirmelerini ve konuşma trafiklerini raporlayabilirsiniz. Ayrıca sizi arayanları da raporlama imkanına sahip olursunuz. Internet in eriştiği her noktaya siz de ulaşırsınız. Peki IP telefon sistemi kullanmayan, Internet ve bilişim teknolojilerine yatırım yapmayan iş ortaklarınız ve müşterilerinizle nasıl haberleşeceksiniz? Bunun cevabı da kapı (gateway) olarak isimlendirilen mekanizmalar. Bu kapılar da PSTN ve IP sistemler arasındaki geçiŞleri sağlarlar.

IP telefon ile birlikte telefon için ayrı bir kablolama yapmanıza gerek kalmaz. Ancak ERP-CRM paketleri, e-mail, web sunucu, e-iş vb. uygulamalarınızla birlikte aynı ortamda IP olarak Soft PBX ile haberleştiklerinden daha güçlü backplane ve forwarding değerleri olan ve ağdaki trafiği sınıflandırabilecek (QoS) nitelikli anahtarlar (switch) kullanılmalıdır. Böylece hem ağınızda dar boğazlar yaşamazsınız hem de ses paketleri önceliklendirildiğinden telefon görüşmelerinizi sağlıklı bir Şekilde yapabilirsiniz. Ayrıca Power over Ethernet (Ethernet üzerinden enerji beslemesi) desteği olan anahtarlar (switch) ile her bir IP telefon seti için bir de adaptör kullanmanıza gerek kalmaz.

Tekrarlamakta fayda görüyoruz. Günümüz insanın vazgeçilmezleri telefon ve Internet; telekomünikasyon ve biliŞim teknolojilerinde yeni bir çığır açtılar ve kimse bunun dışında kalamayacak : IP telefon.

Dünyamız düşündüğümüz kadar büyük mü? Internet yalnızca bir eğlence dünyası mı? Bu ve benzer pek çok soru IP telefon teknolojisi ile birlikte cevaplarını buluyor. Telenet İletişim olarak telefon ve data haberleşmesi teknolojilerindeki bilgi birikimimiz, tecrübelerimiz ve çözümlerimizle size doğru cevapları bulmanızda yardımcı olacağız.



Üyelik Girişi
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam39
Toplam Ziyaret160313
Site Haritası